Stap voor stap naar je doel

Heb je dat wel eens gehad? Dat je de auto instapt, dat je gaat zitten en dat je denkt ”ik zie wel waar ik heen rijd”. Waarschijnlijk de meeste van jullie niet. En als je dit een keer gedaan hebt, heb je gemerkt dit geen hele effectieve reis was en kwam je op een plek die je vooraf niet bedacht had. Dit kan met reizen nog best wel mooi zijn. Maar zou je dit bij voeding en fitness ook willen?

Wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is dat, wanneer je vooraf nadenkt over wat je gaat doen en welk doel je hiermee wilt bereiken, je veel meer richting geef aan je reis. Zie het als een soort van navigatie systeem. Je zet er een bestemming in en je wordt stap voor stap geholpen om op je bestemming te komen.
Stel dat je in je eigen navigatie systeem een bestemming instelt en deze bestemming is afvallen. Welke stappen moet ik dan ondernemen om uiteindelijk daar te komen? Voorbereiding is essentieel om dit doel te behalen.Waarom? Elk mens is lui aangelegd. Dat betekend dat je snel een makkelijke keuze maakt. Neem als voorbeeld de supermarkt. Wanneer je vooraf niet nadenkt over wat je wilt eten en je loopt door de supermarkt, zal je sneller voor een makkelijke hap kiezen. Dit zijn in heel veel gevallen niet de meeste gezonde keuzes. Het kan nog een tikkie erger. In mijn voorbeeld, loop je nog in de supermarkt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zo lui bent en dat je helemaal geen zin hebt om naar de supermarkt te gaan en dan is thuisbezorgd je beste vriend.

Wat kan je hier aan doen? Onze tip! Let goed op, want dit is een tip der tips en waarschijnlijk had je dit zelf nooit kunnen bedenken 😊. Doe week boodschappen en nog beter. Bestel online. Waarom? Zo kan je voor jezelf voorbereiden op welke dag je wat gaat eten en door het online te bestellen, wordt je niet afgeleid om onnodige aankopen te doen.

Het probleem kan zijn dat je niet zo goed weet wat gezonde keuzes zijn of dat je het moeilijk vind om gezonde keuzes te maken. Laten wij jou je daar nu heel goed bij kunnen helpen. Wij gaan samen voorbereiden wat je het beste kan eten en helpen je, om je ook aan die afspraken te houden.

Genoeg gelezen tijd voor actie! Als je hier wat mee wilt doen, maak dan voor jezelf een lijstje wat je wilt eten, in de aankomende week en kijk hoe dit gaat?

Doe jij elke dag de boodschappen of haal je week boodschappen. Wij zijn erg nieuwsgierig wat je voorkeur en ervaringen zijn.